16. januar 2018

Whistler - Uke 1

Plutselig var førsteuka over. Det gikk fort, som det pleier. Vi er nå gjennom jetlag, har fått fikset kåk og bil, kjøleskapet er fullt og livet har roet seg. Det har vært en variert uke, med vekslende hell når det gjelder både vær og knær... Vi har tilbragt 4 av dagene på fjellet, hvorav lørdagen ble den aller beste. Pudder kan vi like!



På vei ut dørene, rett før kl 08:00 om morgenen. Hvorfor vente? Snømåkerne har visst mye å gjøre, for de har ikke rukket å måke rent fram til døren ennå. DET er en deilig service å ha.




Lettere blå himmel første delen av dagen, og ja - det er like folketomt i skiheisen som det ser ut for. Til tross for at det er lørdag, Martin Luther King weekend med en haug ungdommer fra USA i landsbyen og pudder. Vi klager ikke vi :-)



Her er vi på vei opp Solar Coaster, det er ennå tidlig morgen og nydelig stemning. Lite kan sammenliknes med tidlige morgener i fjellet.

Torsdag tok jeg en tur alene i trekket. Ian måtte jobbe hele dagen, så noen måtte jo holde stolheisen varm. Tok noen runder i favorittløypa i Crystal-området. Deilig. Senere på dagen ble det omsider stor handlerunde på IGA for å fylle opp kjøleskap og andre skap med mat. Det er faktisk deilig å slippe og gå ut og spise..

Fredag er det ganske så hardt i bakken, så vi holder oss hjemme. Vi får Poolside services til å komme og skifte vann i boblebadet. Jeg liker rent vann for oss selv, uansett om vi har service hver uke.



Det ble en kald dag å skifte vann på. Her klargjør Ian før boblebadhjelpen ankommer. I minus 8 grader... Mens hottub'en fylles med vann tar vi en tur ned i landsbyen. Yogamatten min og det nye lesebrettet Kindle Oasis er ankommet Posten. Herlig med bil sånne dager.



Bilen er møkkete så det holder, men med minusgrader er det visst best å vente med vasken. Nytt batteri på plass, og sviver som ei kule. Heldigvis!

Etter den lange turen i skitrekket lørdag, hvor kneet oppførte seg eksemplarisk i over 4000 høydemeter så var jeg så optimistisk at jeg insisterte på å gå ned til landsbyen. Ikke lurt... Vi kom oss på StarWars-filmen, som forøvring var veldig bra, og på vei tilbake knipset vi noen bilder av Whistler Village i kveldsmundur. Alltid et flott skue.



Den flotte NorthFace butikken. Alltid like fristende, denne gang klarte jeg meg med vindusshopping!



Elva gjennom landsbyen er frossen, men pent belyst.

Så sa kneet stopp. Overanstrengt på å gå. GÅ! Ikke å renne snowboard. Så vet man det. Turen her nede får med andre ord lite utslag på fitbit'en, men brettet skal få kjørt seg. Nå er det å lade opp til onsdag. Det er nemlig ikke så mye mer nysnø før den tid, med et mildvær som siger gjennom området søndag-tirsdag. De er alltid flinke med værprognosene her, og dette ser da ikke så verst ut - jeg tenker mengden snø fra onsdag av :-)



Jepp - jeg kan vente jeg, om det er pudder i halvmetervis som er ventet å komme neste uke!!


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar